Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Taky jsem měla dojem, že Tibet je od nás poněkud daleko, abych vyvěšovala jeho vlajku, i když s Tibeťany cítím.

V posledních dnech se ale ukazuje, že je "blíž" než to vypadalo... Nechci patřit ani pod Čínu ani pod Rusko. Zejména toho druhého jsem si už užila dost. (Poslední dobou se hrozím toho, co zase M. Zeman vyvede.)

0 0
možnosti

Konkrétně by mně zajímalo, jak to vypadalo v Tibetu, než přišli Číňané. Dostal jsem video, které popisovalo kastovnictví až k nejnižší příčce - k otrokům. Kdo vyvěšuje vlajku, měl by znát také historii.

Já se, pro vysvětlení, za znalce nepovažuji.

2 0
možnosti
Foto

Byla tam teokracie, včetně otrokářství.

1 0
možnosti

A ono je dnes výročí nějaké události, při které bylo zabito 80 tis Kurdů? Případně památky dalšího milionu, který zemřel v zajetí a pracovních táborech? Myslím, že tohle není úplně vhodný způsob uctění památky těchto obětí...

Vyvěšovat Kurdskou vlajku může být dobrý nápad (i když otázka jejich podílu na Arménské řeži a genocidě to docela zpochybňuje (až 300 tis mrtvých Arménu během řeží a dalších 1,5 milionů při genocidě...)). Nicméně nebylo by lepší vyvěšovat Kurdskou vlajku v nějaké výročí jejich masakru místo dne, který je výročím masakru Tibeťanů?

Navrhuji třeba 5. září. To byl dopaden a následně se svými důstojníky oběšen vůdce kurdského povstání Seyd Riza (1937) a na 40 tisíc dersimských Kurdů bylo zabito nebo deportováno po porážce povstání. (největší masakr v jejich dějinách, stále zlomek toho co se odehrálo v Tibetu nebo Arménům (možná i rukou Kurdu), ale jistě to stojí za připomenutí - ve správný termín).

Odlišovat se za každou cenu je jistě zajímavý postoj, ale je dobré to dělat s citem a nešlapat při tom po mrtvolách (resp. jejich památce).

3 0
možnosti
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2544x
Jsem směšný a trapný politik, mluvka a provokatér. (převzato z diskusí pod blogy) :-) Jinak jsem ekolog, manažer, aktuálně bývalý politik, který věří, že má smysl snažit se o lepší svět a že záleží na tom, co děláme a jak se chováme. Věřím v sílu vizí, i když se zdají zpočátku nereálné. Jsem praktický idealista.

 

 

Seznam rubrik