Nezařazené

Jan Korytář

1939 - 1945 - 1968 - 1991

Při příležitosti výročí zahájení okupace zbytku tehdejšího Československa německou armádou dne 15. března 1939 jsem připravil malé srovnání toho, co našemu národu způsobily obě velké okupace, které jsme zažili v minulém století.

15.3.2023 v 8:45 | Karma článku: 16.48 | Přečteno: 269 | Diskuse

Jan Korytář

T. G. Masaryk k válce na Ukrajině: „Rozčilení není program!“

Včera jsem konečně pochopil, proč se asi nemůžu shodnout s některými lidmi, kteří mne označují za součást páté kolony Ruska, rusofila, zrádce nebo jen odsuzují, co píšu o Ukrajině.

23.10.2022 v 12:07 | Karma článku: 29.75 | Přečteno: 634 | Diskuse

Jan Korytář

Proč na demonstraci proti chudobě přijelo tak málo lidí?

Jen pro pořádek: začít demonstraci 5 minut po dvanácté, v době oběda, mi nepřišlo moc chytré. Ta symbolika byla zbytečná. Proč ne raději odpoledne? Ale to není to hlavní. Jde mi víc o samotný název a smysl té akce.

9.10.2022 v 12:00 | Karma článku: 39.04 | Přečteno: 8089 | Diskuse

Jan Korytář

Ozdravovna duše J. K. - dnes o paradoxech deprese

Deprese. Žiju s ní roky. Díky lékům a částečně změně životního stylu už to docela jde. Díky za optání. Opravdu. Přesto mne nepřestává překvapovat jedna věc. Resp. konečně jsem si to více uvědomil.

10.9.2022 v 14:53 | Karma článku: 18.98 | Přečteno: 522 | Diskuse

Jan Korytář

Příběh sobotního dopoledne s nečekanou pointou...

Ve Student Agency se prý včera rozbil autobus. To se stane. Namísto toho, aby našli jiný nebo zrušili některé spoje, napsali už jen, že tento spoj bude mít zpoždění, ale nebyla to pravda. Ten autobus vůbec neměl přijet.

20.8.2022 v 13:37 | Karma článku: 27.44 | Přečteno: 723 | Diskuse

Jan Korytář

5 + 1 pohled na Prague Pride - najdete zde i ten Váš?

Dovolím si tady dnes ukázat několik pohledů na akci Prague Pride s mými komentáři a Vy si můžete vybrat ten, který Vám bude nejvíce konvenovat. Případně dočíst až do konce a zamyslet se, zda...

14.8.2022 v 10:34 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 928 | Diskuse

Jan Korytář

Ukazuje Finsko cestu Ukrajině? A lze Rusko alespoň trochu chápat?

Tento článek není určen pro ty, kdo mají v rusko-ukrajinském konflliktu jasno a žádná diskuse je nezajímá. Na příkladu Finska a jeho nedávných dějin bych rád ukázal, jak lépe rozumět dnešní situaci a kudy z ní možná vede cesta.

19.6.2022 v 11:29 | Karma článku: 25.88 | Přečteno: 630 | Diskuse

Jan Korytář

Trestáme ty nejvíce zraněné...

Pan Gabor Maté je světově nejproslulejším expertem na téma dětského traumatu a jeho vlivu na vznik závislostí. Jeho věta "Trestáme ty nejvíce zraněné" je za mě osobně trefa do černého a jeden z největších objevů posledních let.

11.6.2022 v 14:08 | Karma článku: 9.39 | Přečteno: 339 | Diskuse

Jan Korytář

Velikonoční test pro odvážné - jaký jsem vlastně já sám člověk?

Pokud byste si rádi přečetli něco "hezkého" o Velikonocích, následujícím řádkům se raději vyhněte. Nepohladí Vás po duši, nezařídí úsměv na tváři. Jde mi o něco jiného. Porozumět trochu více tomu, jak vlastně sami "fungujeme".

15.4.2022 v 10:02 | Karma článku: 11.58 | Přečteno: 237 | Diskuse

Jan Korytář

Bylo příčinou tragédie ponižování skryté za úsměvem a slovy o nutné přísnosti?

Vražda není přijatelný způsob řešení problémů. Odsouzení takového činu je zcela na místě. Volání po co nejpřísnějším potrestání toho žáka mi přišlo ale jako předčasné. Důležitější je přece přijít na to, proč se to celé stalo.

2.4.2022 v 11:49 | Karma článku: 46.55 | Přečteno: 14450 | Diskuse

Jan Korytář

Škola - základ života. Ale jde o to jaký...

Citát z diskuse na mém profilu: "Opět by to chtělo zavést tresty na školách. Dát do rukou učitelům spět dutky a rakosky. Zavést ve školách prostě tělesné tresty a ukázat žákům kdo je ve třídě pán.

28.12.2016 v 16:16 | Karma článku: 12.34 | Přečteno: 568 | Diskuse

Jan Korytář

Kdo udělá chibu, je blbeček?

Přiznal jsem v jednom článku, že nevím, že se důchody přidávají poměrně. Kdo má hodně, dostane víc, kdo málo, ten méně. Myslel jsem, že když si přečtu, že vláda přidá důchodcům 300 Kč, že to je všem stejně. Spletl jsem se.

29.9.2016 v 7:36 | Karma článku: 23.97 | Přečteno: 1489 | Diskuse

Jan Korytář

Veřejná omluva Angele Merkelové za některé spoluobčany

Kancléřku Merkelovou přivítala podle tisku část Čechů pískotem a skandováním vulgárních hesel. To část lidí skutečně nemá v hlavách ani trochu rozumu?

25.8.2016 v 14:43 | Karma článku: 33.66 | Přečteno: 3173 | Diskuse

Jan Korytář

Tak si večer v klidu meju nádobí a pak...

...mě napadlo, že si k tomu pustím Český rozhlas. Tam zrovna šel rozhovor se zástupcem ombudsmanky Stanislavem Křečkem: Když jsem ho chvíli poslouchal, málem jsem upad...

24.8.2016 v 12:32 | Karma článku: 19.33 | Přečteno: 1760 | Diskuse

Jan Korytář

Nový 21. srpen někdy v budoucnu a jak mu zabránit

Jak bychom měli připravit, až nás v budoucnu zase někdo bude chtít "osvobozovat" nebo "zachraňovat", ať už z jakékoliv světové strany, aby ho přešla chuť nebo toho brzy litoval?

22.8.2016 v 8:06 | Karma článku: 13.14 | Přečteno: 338 | Diskuse

Jan Korytář

Vážení nepřátelé muslimů a uprchlíků,

nechci odsuzovat vás, kdo máte strach z islámu a násilí a voláte po rázných opatřeních. Jen vás je chci poprosit, zda byste se alespoň na chvíli nedokázali zamyslet nad poselstvím jednoho muže.

2.8.2016 v 8:49 | Karma článku: 18.29 | Přečteno: 1960 | Diskuse

Jan Korytář

"Všetko je rozkraděné" nahradilo nově "lidé to chtějí..."

Koukám, že máme v České republice zaděláno na velký problém. Ale ne s uprchlíky. S Babišem. Už to došlo i takovému optimistovi, jako jsem já.

28.7.2016 v 9:26 | Karma článku: 25.57 | Přečteno: 1990 | Diskuse

Jan Korytář

Příběh o jiném chlapovi, co stále prohrával, ale nevzdal to.

Na stáži v USA jsem slyšel jeden zcela opačný příběh, než který je spojen s Andrejem Babišem. Mluvil jsem s jedním poslancem za Demokratickou stranu v Utahu.

21.6.2016 v 8:52 | Karma článku: 16.63 | Přečteno: 565 | Diskuse

Jan Korytář

Starosta, ředitelka, chovanci a hysterie v Chrastavě

Stále znovu a znovu jsem řekvapován, jak jsou v naší společnosti zakořeněné neefektivní až patologické názory na výchovu. Připomíná mi to nemocného člověka, který není schopen si svou nemoc připustit a nemůže se proto ani vyléčit.

10.6.2016 v 8:40 | Karma článku: 12.67 | Přečteno: 1020 | Diskuse

Jan Korytář

Mám rád policajty i pokuty. Vážně.

Nesmějte se mi, myslím to smrtelně vážně. Musím se zastat městských strážníků, kteří vybírají pokuty za dopravní přestupky. To, že jim to chce nyní někdo zase zakázat, je potřeba jednoznačně odmítnout.

18.5.2016 v 9:00 | Karma článku: 17.35 | Přečteno: 893 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2538

Jsem směšný a trapný politik, mluvka a provokatér. (převzato z diskusí pod blogy) :-) Jinak jsem ekolog, manažer, aktuálně bývalý politik, který věří, že má smysl snažit se o lepší svět a že záleží na tom, co děláme a jak se chováme. Věřím v sílu vizí, i když se zdají zpočátku nereálné. Jsem praktický idealista.