Neděle 11. dubna 2021, svátek má Izabela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 11. dubna 2021 Izabela

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D57a30v68i26d 93G79r83u66b30e48r 7308202327762

I když je mým celoživotním údělem zhruba to, co doporučuje učit pan autor tohoto blogového článku (máme pro to hezký český název "techniky duševní práce"), nikdy bych si nedovolil zanedbat něco z osnov jakéhokoliv gymnazijního předmětu. Když se mi nějaká klasická školní pasáž nelíbí, tak se ji nejdříve co nejlépe naučím, a pak bojuji za změny osnov třeba svými články, knihami, kurzy. Přece nemohu coby středoškolský student brát právo do svých rukou a se známou hnusnou výmluvou "na co mi to bude?" si ohýbat školní řád a studijní povinnosti. Jak to mohu cca v 16 letech už tak jistě vědět? To by mi taky rázný učitel mohl kontrovat řečnickou otázkou "na co ty nám budeš?" a sebejistě mne zprovodit ze světa:-).

Navíc - techniky duševní práce a klasické učivo všeobecné vzdělanosti se náramně podporují. Umění studovat, paměťové dovednosti, komunikace u zkoušek, zvládání trémy, dobré vztahy s učiteli a spolužáky... To je tím jedním a pomáhá tomu druhému.

+2/0
2.3.2016 18:47
Foto

M39i24c77h51a69l 77K57o98n29o95p77a 8483255250843

Myslím, že by bylo celkem zajímavé sledovat reakci toho studenta poté, co by jej rázný učitel zaskočil tou řečnickou otázkou.;-D

0/0
2.3.2016 20:48
Foto

L10e40o19n16t37ý61n47a 17C48h95v96á11t56a79l27o74v31á 1223275486

Já bych vycházela z toho, že středoškolské vzdělání není povinné. Mělo by mít jistou úroveň a mělo by obnášet jisté penzum teoretických znalostí. Stejně jako vysokoškolské, pokud se zaměříme jen na použitelnost v běžném praktickém životě, dá se vystačit se základní školou a nějakým praktickým učebním oborem. Takže pokud má někdo problém s teoretickými znalostmi, měl by se jít vyučit třeba truhlářem. Tam takové znalosti potřeba nejsou. Většina těch stížností nejspíš vychází z nevhodně zvoleného typu vzdělávání.

+3/0
2.3.2016 0:17
Foto

K41a85r24e44l 45Š98v31é49d29a 5253401670519

Poslední dobou je mezi žáky nejpoužívanější věta: To se učit nebudu, to nepotřebuji vědět ! ... Pokud si myslíte, že nepotřebujete znalosti jako jsou rovnice s odmocninami a fyzikální vzorečky pro rychlost, tak si pak nestěžujte, že jediná práce ke které vás pustí, je skládání jogurtů do regálů v noční směně v Tescu ...

+2/0
1.3.2016 21:56
Foto

L45e48n89k11a 25J49e89l90i16n38k55o72v76á 6115295115300

S dovolením pár poznámek (nechci naštvat, jsem přítel. :-) :

1) Gymnázium je škola, která má poskytovat encyklopedické znalosti - tedy připravit studenta na VŠ, přesněji, na jakoukoli VŠ - od technického, přes medicinské, ekonomické .... až po filozofické zaměření. Pokud jste chtěl synkovi zajistit vědomosti úžeji zaměřené, měl jste mu doporučit studium na jiné střední škole.

2) Pro komunikaci je docela důležité mít pojem o stavbě souvětí a vět. Použiji velmi jednoduchý příklad: "Jezte, děti!" X "Jezte děti!" - poněkud rozdíl, že?

3) Obsah učiva je problém věčný. Svět je složitý a těžko odhadnout, co budou děti doopravdy potřebovat. (Co my víme, zda nepřijde za chvíli obávaný blackout a nebudou nejvíce potřebovat přežít v přírodě, orientovat se bez GPS atd. - opět používám křiklavý případ)

Obsah učiva je tak trochu mix tradice a setrvačnosti, ale také touha předat zkušenosti minulých generací, zohlednit požadavky součanosti s předpokladem, že budoucnost jí bude hodně podobná. A teď to všechno nacpěte do časové dotace hodin, do často líných mozečků :-) teenagerů - a ještě tak, aby výsledky byly dobře měřitelné, protože ty budou předkládány kontrolním orgánům, ty se budou měřit i na zkouškách.

4) Tzv. soft skills (tedy jak píšete "sebedůvěru, kreativitu, umění řešit problémy, kriticky přemýšlet, nenechat sebou manipulovat, umět vyjádřit svoje potřeby, schopnost spolupracovat, kvalitně komunikovat, vytvářet kvalitní vztahy ..." ... by se měli učit právě při procesu - a to nejen ve škole, ale hlavně za podpory rodiny. Naučit se překonávat překážky a dokázat zvládnout i nudné věci (vytrvalost, úsilí), srovnat se i nesympatickým učitelem (vztahy a kominukace), jít do hloubky problému (větný rozbor) atd. atd. Samozřejmě, že by bylo prima, kdyby měli na to samostatná cvičení, ale není čas při tom objemu učiva. Také to nikdo nehodnotí, není to měřitelné, tedy se tomu věnují jen dobří učitelé a dobří rodiče, tak, jak mohou a umějí, jak osobnostně dorostli. Čest jim! :-)

+8/0
28.2.2016 13:23
Foto

L56e35n97k76a 52J23e25l73i69n38k39o97v86á 6325645385580

Nevešlo se k poslednímu odstavci: Tedy ruku na srdce: Není tento článek jen takovým trochu malinko krycím manévrem, pod kterým je obyčejné: "Kruciš, ta čtyřka mě stejně dost mrzí, synku. Navíc se přiznávám, že já těm rozborům taky moc nerozumím." :-) :-) :-)

Jak říkám, nic ve zlém. :-)

+2/0
28.2.2016 13:29
Foto

J20a41n 37K73o15r72y36t57á35ř 7579683716

Lenko, skutečně nemrzí :-), roky říkám všem svým dětem, že známka je jen určitá informace. A moje vyjádření vychází i z toho, když vidím, kolik z mých bývalých i současných spolupracovníků a kolegů umí (neumí) napsat srozumitelný a dobře sestavený text, většina toto umění moc neovládá a přitom všichni mají za sebou ty větné rozbory... Tak pak asi bude nekde mozna chyba...

0/0
28.2.2016 13:47
Foto

K68o96u11t47k97o68v14á 68H74e91l34e73n36a 4556217599910

Možná měli ti Vaši kolegové rodiče, kteří jim řekli, že větné rozbory a řada jiných vědomostí, které se na školách učí, jsou nedůležité, tak k nim tak přistupovali. Proto teď místo "Jezte, děti!" píší "Jezte děti", což je vlastně i případ Vašeho titulku.

+7/0
28.2.2016 13:58
Foto

J29a15n90a 43M28a89j87o72v56á 4505622716283

uvažovala jsem úplně stejně R^

0/0
1.3.2016 22:54
Foto

L27e65n56k12a 11J40e38l59i87n62k59o68v82á 6285165625460

... Ve výběru spolupracovníků?!? :-) :-) :-) :-) :-)

Ne, vážně, nechme to tak, vše podstatně bylo prozatím řečeno.

Hlavně když vám ta čtyřka nevadí. Ona se z ničeho nesmí dělat věda, ani z větných rozborů ani ze zbytečnosti větných rozborů ..... si myslím.

+1/0
28.2.2016 14:13
Foto

R59a61d75i64m 16K51a76l37a49s 2160236742511

Také jsem si na základní škole říkal, k čemu mi budou větné rozbory? Jenže to mi bylo zhruba dvanáct let... A dnes, když se snažím sestavit nějaký alespoň trochu reprezentativní text, za který bych se nemusel stydět, hledám na internetu v pravidlech a znovu se učím, kdy a za jakých podmínek např. píšeme čárku... A věřte nebo ne, ale souvislost tam je...

Ostatně se to netýká jen větných rozborů, mnohokrát se mi stalo, že jsem dohledával informace, které by příslušely do dějepisu nebo zeměpisu, protože se mi zatím "vykouřily" z hlavy a já si připadal poněkud nedostatečně.

Rozhodně mě nemrzí, že jsem se tenkrát to všechno musel učit, naopak mě mrzí, že jsem mnohé z toho zapomněl. Nerad si totiž připadám omezeně...

Popřemýšlejte o tom.

Ostatně ono i to proklínané memorování není neúčelné. Paměť se musí cvičit a to v každém věku.

Vyrůstal jsem v době, kdy bylo ve škole méně volna než dnes, ale neměl jsem pocit nějakého přetěžování. I tak bylo dostatek času na lítání po venku a zlobení. Byly to hezké roky.

Člověk by si měl zvyknout, že někdy musí zvládnout i to, co ho nebaví a třeba i tomu navzdory uspět. A tím více si pak vážit, pokud nakonec může dělat to, v čem je dobrý a v čem vyniká. Rozmazlená vybíravost není na místě a pro život je spíše komplikující, protože život zpravidla nic na stříbrném podnose nepřináší. Naopak - odříkaného chleba největší krajíc. To je řekl bych základní životní heslo, protože mnohé z toho, co jsem kdy ošidil, se mi později v určité formě vrátilo...

Proto říkám větné členy rozhodně ano a k tomu cizí jazyky, prezentaci vlastních názorů, argumentaci, důraz na souvislosti a studentské projekty rozvíjející kreativitu, spolupráci, schopnost analyzovat problém, popřípadě uvědomit si rozsah a potřebnost komplexních řešení.

+18/−1
28.2.2016 0:05
Foto

J28i51ř96í 55L74i67b27e34r 6538790310422

"Základní pravidla efektivní komunikace a její schopnost, mi přijdou důležitější, než větné členy."

-------------------------------------------------------------------------------------------

Prostě vyjděme z toho, že Vás většina diskutujících zřejmě nepochopila. Proč - to nedokážu definovat. Za mne s Vámi souhlasím a dávám karmu. R^Kdysi jsem žil jsem v přesvědčení, že mne škola připraví pro život. Včetně té vysoké. Jak jsem se mýlil...

+3/−1
27.2.2016 22:17
Foto

K40o51u40t73k44o71v80á 19H19e90l10e94n63a 4206237789730

Základní pravidla efektivní komunikace a její schopnost do značné míry souvisí s pochopením stavby jazyka, tedy i s větnými členy. Je důležité vědět, kdo či co je subjektem sdělení, kdo či co je jeho objektem, co v daném textu vyjadřuje jejich vlastnosti, co predikujeme či zda jde ve sdělení o to, jakým způsobem, kdy či například proč má k predikovanému dojít. To je logika textu a to je zároveň onen větný rozbor.

+10/−1
27.2.2016 22:27
Foto

J61i33ř24í 84L46i44b18e71r 6368520470452

Hluboce Vás obdivuji. Předpokládám, že píšete projevy našim politikům, ti také mluví pravdu, a nic než pravdu, přesto se od nich nic kloudného nedozvíme. Vaši větu bych si dovolil shrnout: "Budeš-li mluvit logicky a srozumitelně, pochopí tě i méně vzdělaný". :-)

0/−4
28.2.2016 0:07
Foto

J22a15n81a 54M32a75j10o46v63á 4145442426643

Jiří...k té logice a srozumitelnosti se právě poněkud krkolomně dospívá znalostí. Bez ní vznikají paskvily, kterým nepomůže ani sebevědomí jejich autora.

Cokoliv, co působí lehounce je výsledkem práce "za tím". A odkecat se to prostě nedá.

+4/−1
28.2.2016 0:19
Foto

J41i36ř51í 12L91i63b53e47r 6598900560172

V případě člověka, který netrpí poruchami učení, máte samozřejmě plnou pravdu. Osobně jsem základní i střední školu prošel tak, že jsem se doma učit nepotřeboval, a vysvědčení byla povětšinou s "trapně stejnými" známkami. Na vysokou jsem šel bez přijímacích zkoušek. Maje syna s ADHD, do jeho žákovské knížky se raději ani nedívám. Neb se tam nachází celá klasifikační stupnice s výraznou převahou známek vyšších hodnot. Jazyky jsou pro něj zcela "španělská vesnice". V matematice problém nemá, dokud se nejedná o slovní úlohu, pak je v koncích. Přitom to, co už (v páté třídě ZŠ) umí s počítačem, ve mne občas vzbuzuje závist, a to sám s počítačem pracuji denodenně, a určitě ne jen na úrovni poučeného uživatele. Maje na problematiku pohled i "z druhé strany", kladu větší důraz na přirozené komunikační schopnosti, a velkou výhodou je emoční inteligence, která s výukou jazyků zas až tak moc společného nemá. Taky mému oku více lahodí, pokud jest psáno gramaticky správně. Ale pro praktický život to nevidím jako zásadní axiom.

+1/0
28.2.2016 0:37
Foto

J56a92n16a 31M12a17j29o42v73á 4955842286493

Mám dvě vlastní děti s dlouhým výčtem "dys", dvě nevlastní z níž jedno má luxusní poruchu pozornosti....

Je to "jen" více práce a je nutno povznést se nad známky, najít priority.

Shazovat význam učení jen proto, že jde dítěti dřív...doplatí na to jen ono.

+5/−1
28.2.2016 0:55
Foto

J41i44ř23í 41L20i56b88e81r 6308140180662

Význam učení ani v nejmenším neshazuji. Jen si dovoluji zdvořile podotknout, že "ne každému je dáno", a úpěnlivě doufám, že se to snad v pubertě "spraví" (jak říkají někteří odborníci). Do té doby doma děláme, co je jen možné. Samozřejmě - známky tomu vůbec neodpovídají...

Na druhé straně (teď se opakuji), nejen učení je důležité pro spokojený a třeba i šťastný a úspěšný život. :-)

0/0
28.2.2016 1:06
Foto

J68a44n88a 92M97a62j23o34v47á 4745812926243

Mohu-li radit...(ale klidně to nečtěte, nejhorší jsou nevyžádané rady), pomozte najít priority (co je důležité se učit, co se dá občas brát méně vážně), určete, jaká známka je v kterém předmětu "OK" a nestressujte sebe ani dítě (ehm...to skoro nejde). Najděte dobré volnočasovky, ať si syn zažije úspěch...

Zkuste rozumně zacházet s úlevami (děti jich dovedou i využívat).

Moje zkušenost je, že na střední se holky vůbec nezhoršily (proti mizerné základce), protože už uměly spoustu věcí spojených s učením - třeba určit si priority a vůbec - učit se. Jak jim dozrávaly "rozumy", našly si způsob jak se učit. Dneska už jsou to dospělé, vzdělané a vzdělávající se dámy, které se svými "slabůstkami" umí zacházet.

Půjde to, držte se. Vím jak je to o nervy, taky jsem byla ve škole trapná premiantka.

(A věřte, větné rozbory drtily - dysgrafik chybu "citem" nevidí.)

+5/0
28.2.2016 1:49
Foto

J60i95ř25í 98L89i44b50e32r 6618590280402

Omlouvám se, chybička se vloudila. Správně mělo být: Váš příspěvek bych si dovolil....

0/0
28.2.2016 0:20
Foto

K15o49u44t66k34o36v87á 96H64e42l72e39n48a 4746437709920

Umím tu větu pochopitelně napsat i tak, aby mne pochopil i méně vzdělaný, ale předpokládala jsem že Vy, stejně jako pan Korytář, jste vzdělaný dostatečně na to, abyste ji pochopil právě takto. ;-)Zpravidla totiž přizpůsobuji styl mluvy "publiku".

Projevy politikům nepíši (možná začnu - dík za inspiraci), ale věnuji se vzdělávání. Vzdělávám-li žáky na ZŠ, hovořím tak, aby mi rozuměli právě oni, vzdělávám-li vysokoškoláky, volím pochopitelně jinou slovní zásobu. No a pokud vzdělávám nezaměstnané, dokážu svoji řeč přizpůsobit tak, aby mne chápali jak vysokoškoláci, tak i ti, kteří nedokončili ani zvláštní školu.

+6/0
28.2.2016 0:22
Foto

J12i65ř62í 29L26i58b60e73r 6818390690672

Nechci se opakovat, protože jsem "v mezidobí" psal příspěvek, který je výše. Království bych dal za to, kdyby mi někdo poradil, jak naučit syna, aby pochopil smysl věty, a to i takové, která je poměrně jednoduchá. A na to navazující věci - pochopení gramatiky (psaní tvrdého y a měkkého i), nedejbože i to, aby si pamatoval slovíčka z angličtiny déle, než jeden den. Udržet ho soustředěného se dá maximálně hodinu denně (rozdělenou po deseti minutách)... :-( Přesto - hloupý není, matematiku zvládá bez problémů, hudební výchova mu jde taky výborně. :-)

+1/0
28.2.2016 0:47
Foto

K43o16u83t69k62o91v22á 78H66e22l48e92n95a 4596287339840

Tomu rozumím! Také mám "speciálního" synka, sice jinak, ale i tak Vás chápu. Ale věřím tomu, že když se i tyto věci, které mu činí potíže, učit bude, alespoň něco v něm zůstane. Skutečně jsem ze zkušenosti přesvědčená o tom, že většina učitelů se snaží v dětech hledat a rozvíjet jejich potenciál. Pokud Váš synek takové pedagogy nemá (ten můj naštěstí ano), pak mne to mrzí, ale není to chyba systému vzdělávání, ale konkrétního kantora.

+2/0
28.2.2016 0:57
Foto

J60a24n11a 78M38a59j93o64v21á 4885902836923

Jo, to bylo taky nepochopitelné, holky sotva četly, ale noty jim šly bez problémů. Už to mi bylo podezřelé...;-)

+2/0
28.2.2016 1:51
Foto

R52u95d28o39l30f 35J87e69l85í82n31e91k 8353889279696

Podle čeho by se dítě mělo rozhodnout, jaký obor dále studovat, když by se nemělo možnost blíže seznámit s jednotlivými předměty?

+3/0
27.2.2016 21:50
Foto

P33e66t40r 36P87r31a24u68s 4875148569899

"Všechno, co se kdy naučíš, se ti jednou může hodit," říkával mi otec. A pro čtyřku nikdy neexistovala omluva. Pokud nevíte, proč se na střední škole vyučují větné rozbory, zeptejte se na ministerstvu školství. Takhle jen rozšiřujete řady rozumbradů, kteří školství rozumí, protože přece taky chodili do školy. A ještě jedno moudro. Jeden z docentů nám na přednáškách tu a tam vykládal i o životě. O škole říkal, že tam nechodíme proto, abychom se něco naučili, ale abychom se naučili učit se.

+3/0
27.2.2016 21:44
Foto

V14o51j13t31e94c72h 69P51á73n65i38k 91S45r25. 5731411784867

Vcelku rozumný článek. Škola fakt cpe dětem do hlav mnoho zbytečností na úkor věcí potřebných do dnešního a, hlavně, toho zítřejšího světa..

+2/−3
27.2.2016 21:29
Foto

J13a69n 76K94o86r31y60t56á15ř 7319813596

Prispěvky některých komentátorů v diskusi, kteří kritizují můj názor, jsou postaveny na logické argumentu, že vše, co děláme, tedy i to, co se děti učí ve škole, má nějaký význam. Ano, to je pravda. Ale i pobyt ve vězení, autonehoda či 2. světová válka mohou mít a mají svůj význam. Článek je o něčem jiném...

Právě schopnost pochopit složitější text, jeho hlavní sdělení a umět na něj adekvátně reagovat je to, co je podle mého názoru univerzální dovednost pro celý život a to je něco jiného, než treba učení se nazpaměť věcí, které velká část dětí brzy zase zapomene, třeba proto, že je na všech typech škol malá možnost individuálních vzdělávacích plánů a školy se podle mě /můžu se ale mýlit/ málo zaměřují na to , aby v každém žákovi rozvíjely to, pro co má vlohy a pomáhaly mu s jeho případnými handicapy.

+4/−4
27.2.2016 20:53
Foto

J51a26r78o96s64l43a79v 98H95e61j29n74a 4947671389

Právě schopnost pochopit složitější text je podmíněna znalostí gramatiky; to jsou také ty větné rozbory a pod.

+6/−2
27.2.2016 21:13
Foto

J47a90n72a 56M82a88j11o11v85á 4235192636803

Váš článek je o pohrdání gramatikou.... nejen svým obsahem, ale také formou. Až usoudíte, že synátor potřebuje doučování z větné stavby, zajděte s ním.

+3/−2
27.2.2016 21:26
Foto

K70o48u67t48k69o24v24á 22H22e47l59e39n60a 4796897509490

Tvrdíte tedy, že vás Vaši oponenti špatně pochopili? Mám pocit, že téměř nikdo z diskutérů Vám zde neargumentuje tím, že by učení se nazpaměť mělo být podstatou vzdělání, naopak jsme poukazovali na to, že u většiny Vámi zmíněných znalostí jde o rozvíjení logického a kritického myšlení, potažmo o rozvoj argumentačních dovedností.

Pokud máte pocit, že se školy málo zaměřují na to, aby v žácích rozvíjely jejich vnitřní potenciál, patrně vycházíte z nějaké konkrétní zkušenosti. Ovšem jako politik byste se měl opírat o fakta, nikoli o pocity. Moje zkušenost je diametrálně odlišná.

Vaše argumenty by mi připadaly úsměvné (postavit to, co se učí děti ve škole, na stejnou úroveň s pobytem ve vězení), pokud by nezazněly z úst (klávesnice) politika mého kraje.

A na ty větné rozbory se zkuste mrknout se synem, třeba pak budete mít menší problémy s valencí a větnou interpunkcí - občas to zcela mění význam původního sdělení.

+5/0
27.2.2016 21:48
Foto

B11r10o29n92i22s64l41a73v 98G70a49b24r91y83š 2542799981

A copak jste měl z češtiny Vy, pane Korytáři? Jste dospělý člověk, česky mluvíte hodně dlouho, češtinu jste se naučil ovládat na základní škole. To jste se za tak dlouhou dobu, co jste základní školu dokončil, nenaučil ani čárky?

Pamatujte na to, že to, jak píšete, je především Vaše vizitka. A když se někdo nedokáže správně vyjádřit a správně psát ve svém rodném jazyce, vystavuje se velmi trapným situacím a bude spíše k smíchu nehledě na to, jak hluboká myšlenka je. Omluveni jsou pouze lidé s poruchou čtení a psaní.

Praxe se bez teorie neobejde a teorie bez praxe taky ne. Obojí se musí vzájemně doplňovat. Kromě dějepisu, tělesné a výtvarné výchovy si ze základní školy nepamatuju nic zbytečnějšího. Dějepis především kvůli datům. Ale tu a tam mě něco chytne a přečtu si, kdy bylo tamto a co se kdy stalo. Tělesná výchova v podání některých pedagogů je otřesná. Zvlášť neuznávám známkování tělesných výkonů - ne každý ve 12 letech hodí kriketovým míčkem 60 metrů, ne každý uběhne 3 km za 12 minut. Výtvarná výchova jako umělecký předmět mi moc nesedl a nechápu ho doteď. Přesto věřím, že se našli tací, které předmět oslovil a své umění pěstují dál.

+11/0
27.2.2016 19:29
Foto

K38a57r92e80l 15C80h53r26a35s53t22i26n31a 4183204600465

Pane autore, nepotěšil jste mě, ani já Vás nepotěším, abych použil známou průpovídku. Na třech řádcích nemohu vyargumentovat Váš hluboký omyl, proto uvedu jediný fakt, z něhož lze odvodit další. Kdyby se redaktoři lépe učili jazykový a větný rozbor, nenasekali by v textech tolik chyb. Kdybychom neslyšeli o bitvě u Lepanta, žít bychom sice mohli, ale netušili bychom, proč a jak se naši předkové tolik bránili tlaku islámu atd. atd. Všeobecné vzdělání svědčí nejen o kulturnosti národa či jednotlivce. ale učí žáka myslet v oboru a chápat, že věda je uspořádaným poznáním a jak ono poznání funguje, jak ho mohu využít v praxi. Prostě - řekl bych, že všechno je jinak, než píšete. Přeju Vám příjemný den a přemýšlejte o tom !

+9/−1
27.2.2016 17:29
Foto

J19a44r87o58m82í36r 73K70r53á73l 4960299634149

R^ Souhlas. Ale je fakt, že jako ekolog a politik tu češtinu tak moc nepotřebuje. ;-)

+4/−1
27.2.2016 18:32
Foto

K59a61r50e42l 56C67h94r29a75s76t85i21n28a 4573764610395

Pane Jaromíre, bez kultivované češtiny se dnes neobejde žádný Čech. Stačí, aby promluvil nebo napsal pár řádků a každý pozná, mluví-li s gentlemanem nebo s pacholkem. Ať se daří !

+4/0
27.2.2016 21:03
Foto

P62e55t71r 45P45r20a79u74s 4665178449379

Neříkejte, že neznáte nikoho, kdo se bez kultivované češtiny neobejde. Naopak, je spousta takových, co to považují za přednost.

+1/0
27.2.2016 21:46
Foto

J78i28ř15í 89L17i65b69e67r 6768140770262

Znám dost velmi chytrých lidí, v zaměstnání velice úspěšných (a i bohatých), přesto jejich psaný projev v češtině stojí gramaticky za starou belu. Že je někdo dyslektik, nebo dysgrafik ještě neznamená, že je hloupý a neúspěšný.

0/0
27.2.2016 22:05
Foto

J89a67r21o71m70í18r 26K92r90á43l 4430729914689

Nechcete doufám říci, že 90% vysokoškoláků trpí nějakou disfunkcí ?

0/0
28.2.2016 9:26
Foto

J24i50ř70í 67L88i60b60e90r 6958570790312

To jsem tam doopravdy nenapsal :-)

0/0
28.2.2016 13:29
Foto

J20a90r16o93m61í58r 77K54r55á76l 4980179134589

Kéž by to tak bylo ! :-) Jenomže zatímco dřív i pomocný dělník pokládal za samozřejmost, snažit se psát bez chyb a styděl se za ně, dnes řada absolventů VŠ dokáže i v životopisu nasekat kopec hrubek.

+1/0
28.2.2016 9:25
Foto

J89i50ř45í 45L83i42b96e48r 6518290950192

Otázkou je ale proč. Zda jsou lemplové, protože se to nenaučili, nebo "na to nemají". Mám známého, který se výborně naučil anglicky i německy, přesto jeho čeština není zdaleka bez chyby. Nedokážu si to vysvětlit, jestli mu určitě něco nechybí, pak je to až neuvěřitelná pilnost.

0/0
28.2.2016 13:34
Foto

M24i26l64o97s71l62a90v 48V96l35c86e96k 1802846940463

inkluzi, segregaci ....prosim,muze mi to nekdo objasnit?Ja se to v ceske skole neucil:)

+2/0
27.2.2016 17:15
Foto

M22i47c50h62a63l 40G69r20e55š60l73i47k 9331716492866

Ja si myslím, že štvorky u maturanta nie sú v poriadku. Ale u maturantky by mohli byť aj výhodou. ;-)

+4/0
27.2.2016 15:52
Foto

M96i52l44o60s89l57a14v 46V26l63c60e64k 1632476630983

:)))nejsem proti

+1/0
27.2.2016 18:15
Foto

J47a60n 35R13á77ž 1439543824560

Jsem rád, že mne na gymplu mučili s integrály, derivacemi a maticemi, i když jsem věděl, že jako právník to nikdy nebudu potřebovat.

a) dozvěděl jsem se, že něco takového existuje

b ) vzbudilo to ve mně respekt k těm, kdo se to perfektně naučil používat a tedy i ke všem studentům oborů, kde tato znalost byla podmínkou úspěšného absolvování

c) naučil jsem se pracovat s taháky a aplikovat nic mi neříkající vzorečky v testech

Poučení: Nic z toho, co se učí na gymplu není zbytečné a žák, ani rodič, není od toho, aby určoval co se má, či nemá ve škole učit!

P.S. Úroveň kantorů je zvláštní kapitolou a s tématem nemá co dělat!

+20/−1
27.2.2016 15:20
Foto

J54a51n 21R88á53ž 1259353854100

Jo a dodávám: Inkluze, tak jak ji chtějí zavádět, na příkaz Bruselu, naší socialističtí inženýři, počítaje v to i právničku Dálkovou, bude definitivním hrobařem úrovně základního vzdělání v ČR.

+10/0
27.2.2016 15:24
Foto

J10a38n 49R43á56ž 1649423144460

To "D" ve jméně Válková, tam padlo samo;-D

0/0
27.2.2016 15:26
Foto

Z10u78z14k55a 18S95o73u10č71k45o45v18á 8625967612144

Mně se to samovolně vlouděné D líbilo. Vzala jsem to jako rébus a trochu provětrala mozkové závity.;-)

0/0
27.2.2016 20:10
Foto

J44i15ř92í 56U71r48b35a78n 4634476343588

Přesně tak... a hlavně se naše hlavy učily přijímat informace. I to učení Vrchlického veršů nazpaměť, zdánlivě k ničemu užitečné, jen trenovalo mozek a teprve v oboru, ke kterému jsme se rozhodli, našlo využití.

+5/0
27.2.2016 15:28
Foto

J13a14r70o70m72í96r 54K13r51á97l 4430249244539

Ono i při psaní těch taháků leccos v hlavě utkvělo. :-)

+5/0
27.2.2016 18:33

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz