Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D15a52v75i11d 74G34r41u31b84e79r 7808462867682

I když je mým celoživotním údělem zhruba to, co doporučuje učit pan autor tohoto blogového článku (máme pro to hezký český název "techniky duševní práce"), nikdy bych si nedovolil zanedbat něco z osnov jakéhokoliv gymnazijního předmětu. Když se mi nějaká klasická školní pasáž nelíbí, tak se ji nejdříve co nejlépe naučím, a pak bojuji za změny osnov třeba svými články, knihami, kurzy. Přece nemohu coby středoškolský student brát právo do svých rukou a se známou hnusnou výmluvou "na co mi to bude?" si ohýbat školní řád a studijní povinnosti. Jak to mohu cca v 16 letech už tak jistě vědět? To by mi taky rázný učitel mohl kontrovat řečnickou otázkou "na co ty nám budeš?" a sebejistě mne zprovodit ze světa:-).

Navíc - techniky duševní práce a klasické učivo všeobecné vzdělanosti se náramně podporují. Umění studovat, paměťové dovednosti, komunikace u zkoušek, zvládání trémy, dobré vztahy s učiteli a spolužáky... To je tím jedním a pomáhá tomu druhému.

+2/0
2.3.2016 18:47

M23i69c51h18a21l 62K86o51n25o37p78a 8243515710273

Myslím, že by bylo celkem zajímavé sledovat reakci toho studenta poté, co by jej rázný učitel zaskočil tou řečnickou otázkou.;-D

0/0
2.3.2016 20:48
Foto

L52e36o82n80t93ý80n26a 39C38h71v75á54t80a50l75o57v52á 1423675216

Já bych vycházela z toho, že středoškolské vzdělání není povinné. Mělo by mít jistou úroveň a mělo by obnášet jisté penzum teoretických znalostí. Stejně jako vysokoškolské, pokud se zaměříme jen na použitelnost v běžném praktickém životě, dá se vystačit se základní školou a nějakým praktickým učebním oborem. Takže pokud má někdo problém s teoretickými znalostmi, měl by se jít vyučit třeba truhlářem. Tam takové znalosti potřeba nejsou. Většina těch stížností nejspíš vychází z nevhodně zvoleného typu vzdělávání.

+3/0
2.3.2016 0:17

K71a79r81e76l 53Š57v62é37d47a 5323591810689

Poslední dobou je mezi žáky nejpoužívanější věta: To se učit nebudu, to nepotřebuji vědět ! ... Pokud si myslíte, že nepotřebujete znalosti jako jsou rovnice s odmocninami a fyzikální vzorečky pro rychlost, tak si pak nestěžujte, že jediná práce ke které vás pustí, je skládání jogurtů do regálů v noční směně v Tescu ...

+2/0
1.3.2016 21:56

L13e41n52k96a 64J91e86l96i39n22k46o45v17á 6165115495780

S dovolením pár poznámek (nechci naštvat, jsem přítel. :-) :

1) Gymnázium je škola, která má poskytovat encyklopedické znalosti - tedy připravit studenta na VŠ, přesněji, na jakoukoli VŠ - od technického, přes medicinské, ekonomické .... až po filozofické zaměření. Pokud jste chtěl synkovi zajistit vědomosti úžeji zaměřené, měl jste mu doporučit studium na jiné střední škole.

2) Pro komunikaci je docela důležité mít pojem o stavbě souvětí a vět. Použiji velmi jednoduchý příklad: "Jezte, děti!" X "Jezte děti!" - poněkud rozdíl, že?

3) Obsah učiva je problém věčný. Svět je složitý a těžko odhadnout, co budou děti doopravdy potřebovat. (Co my víme, zda nepřijde za chvíli obávaný blackout a nebudou nejvíce potřebovat přežít v přírodě, orientovat se bez GPS atd. - opět používám křiklavý případ)

Obsah učiva je tak trochu mix tradice a setrvačnosti, ale také touha předat zkušenosti minulých generací, zohlednit požadavky součanosti s předpokladem, že budoucnost jí bude hodně podobná. A teď to všechno nacpěte do časové dotace hodin, do často líných mozečků :-) teenagerů - a ještě tak, aby výsledky byly dobře měřitelné, protože ty budou předkládány kontrolním orgánům, ty se budou měřit i na zkouškách.

4) Tzv. soft skills (tedy jak píšete "sebedůvěru, kreativitu, umění řešit problémy, kriticky přemýšlet, nenechat sebou manipulovat, umět vyjádřit svoje potřeby, schopnost spolupracovat, kvalitně komunikovat, vytvářet kvalitní vztahy ..." ... by se měli učit právě při procesu - a to nejen ve škole, ale hlavně za podpory rodiny. Naučit se překonávat překážky a dokázat zvládnout i nudné věci (vytrvalost, úsilí), srovnat se i nesympatickým učitelem (vztahy a kominukace), jít do hloubky problému (větný rozbor) atd. atd. Samozřejmě, že by bylo prima, kdyby měli na to samostatná cvičení, ale není čas při tom objemu učiva. Také to nikdo nehodnotí, není to měřitelné, tedy se tomu věnují jen dobří učitelé a dobří rodiče, tak, jak mohou a umějí, jak osobnostně dorostli. Čest jim! :-)

+8/0
28.2.2016 13:23

L81e83n60k55a 72J54e16l36i46n27k87o90v16á 6215925855760

Nevešlo se k poslednímu odstavci: Tedy ruku na srdce: Není tento článek jen takovým trochu malinko krycím manévrem, pod kterým je obyčejné: "Kruciš, ta čtyřka mě stejně dost mrzí, synku. Navíc se přiznávám, že já těm rozborům taky moc nerozumím." :-) :-) :-)

Jak říkám, nic ve zlém. :-)

+2/0
28.2.2016 13:29

J18a33n 59K86o49r79y24t41á66ř 7459403466

Lenko, skutečně nemrzí :-), roky říkám všem svým dětem, že známka je jen určitá informace. A moje vyjádření vychází i z toho, když vidím, kolik z mých bývalých i současných spolupracovníků a kolegů umí (neumí) napsat srozumitelný a dobře sestavený text, většina toto umění moc neovládá a přitom všichni mají za sebou ty větné rozbory... Tak pak asi bude nekde mozna chyba...

0/0
28.2.2016 13:47
Foto

K50o61u87t68k95o76v97á 18H57e68l96e90n38a 4556697189480

Možná měli ti Vaši kolegové rodiče, kteří jim řekli, že větné rozbory a řada jiných vědomostí, které se na školách učí, jsou nedůležité, tak k nim tak přistupovali. Proto teď místo "Jezte, děti!" píší "Jezte děti", což je vlastně i případ Vašeho titulku.

+7/0
28.2.2016 13:58
Foto

J16a34n51a 31M39a92j25o29v48á 4425132466233

uvažovala jsem úplně stejně R^

0/0
1.3.2016 22:54

L15e19n74k89a 94J65e10l32i19n44k94o77v28á 6485355685580

... Ve výběru spolupracovníků?!? :-) :-) :-) :-) :-)

Ne, vážně, nechme to tak, vše podstatně bylo prozatím řečeno.

Hlavně když vám ta čtyřka nevadí. Ona se z ničeho nesmí dělat věda, ani z větných rozborů ani ze zbytečnosti větných rozborů ..... si myslím.

+1/0
28.2.2016 14:13

R92a19d15i92m 60K20a88l25a20s 2670716492561

Také jsem si na základní škole říkal, k čemu mi budou větné rozbory? Jenže to mi bylo zhruba dvanáct let... A dnes, když se snažím sestavit nějaký alespoň trochu reprezentativní text, za který bych se nemusel stydět, hledám na internetu v pravidlech a znovu se učím, kdy a za jakých podmínek např. píšeme čárku... A věřte nebo ne, ale souvislost tam je...

Ostatně se to netýká jen větných rozborů, mnohokrát se mi stalo, že jsem dohledával informace, které by příslušely do dějepisu nebo zeměpisu, protože se mi zatím "vykouřily" z hlavy a já si připadal poněkud nedostatečně.

Rozhodně mě nemrzí, že jsem se tenkrát to všechno musel učit, naopak mě mrzí, že jsem mnohé z toho zapomněl. Nerad si totiž připadám omezeně...

Popřemýšlejte o tom.

Ostatně ono i to proklínané memorování není neúčelné. Paměť se musí cvičit a to v každém věku.

Vyrůstal jsem v době, kdy bylo ve škole méně volna než dnes, ale neměl jsem pocit nějakého přetěžování. I tak bylo dostatek času na lítání po venku a zlobení. Byly to hezké roky.

Člověk by si měl zvyknout, že někdy musí zvládnout i to, co ho nebaví a třeba i tomu navzdory uspět. A tím více si pak vážit, pokud nakonec může dělat to, v čem je dobrý a v čem vyniká. Rozmazlená vybíravost není na místě a pro život je spíše komplikující, protože život zpravidla nic na stříbrném podnose nepřináší. Naopak - odříkaného chleba největší krajíc. To je řekl bych základní životní heslo, protože mnohé z toho, co jsem kdy ošidil, se mi později v určité formě vrátilo...

Proto říkám větné členy rozhodně ano a k tomu cizí jazyky, prezentaci vlastních názorů, argumentaci, důraz na souvislosti a studentské projekty rozvíjející kreativitu, spolupráci, schopnost analyzovat problém, popřípadě uvědomit si rozsah a potřebnost komplexních řešení.

+18/−1
28.2.2016 0:05

J44i93ř71í 44L63i86b26e47r 6608140170252

"Základní pravidla efektivní komunikace a její schopnost, mi přijdou důležitější, než větné členy."

-------------------------------------------------------------------------------------------

Prostě vyjděme z toho, že Vás většina diskutujících zřejmě nepochopila. Proč - to nedokážu definovat. Za mne s Vámi souhlasím a dávám karmu. R^Kdysi jsem žil jsem v přesvědčení, že mne škola připraví pro život. Včetně té vysoké. Jak jsem se mýlil...

+3/−1
27.2.2016 22:17
Foto

K95o89u56t53k21o53v89á 59H89e48l93e40n29a 4536977859730

Základní pravidla efektivní komunikace a její schopnost do značné míry souvisí s pochopením stavby jazyka, tedy i s větnými členy. Je důležité vědět, kdo či co je subjektem sdělení, kdo či co je jeho objektem, co v daném textu vyjadřuje jejich vlastnosti, co predikujeme či zda jde ve sdělení o to, jakým způsobem, kdy či například proč má k predikovanému dojít. To je logika textu a to je zároveň onen větný rozbor.

+10/−1
27.2.2016 22:27

J83i96ř38í 82L62i98b10e15r 6828840470522

Hluboce Vás obdivuji. Předpokládám, že píšete projevy našim politikům, ti také mluví pravdu, a nic než pravdu, přesto se od nich nic kloudného nedozvíme. Vaši větu bych si dovolil shrnout: "Budeš-li mluvit logicky a srozumitelně, pochopí tě i méně vzdělaný". :-)

0/−4
28.2.2016 0:07
Foto

J20a42n15a 97M76a64j30o41v71á 4985242816883

Jiří...k té logice a srozumitelnosti se právě poněkud krkolomně dospívá znalostí. Bez ní vznikají paskvily, kterým nepomůže ani sebevědomí jejich autora.

Cokoliv, co působí lehounce je výsledkem práce "za tím". A odkecat se to prostě nedá.

+4/−1
28.2.2016 0:19

J66i94ř10í 40L24i19b87e39r 6728750160782

V případě člověka, který netrpí poruchami učení, máte samozřejmě plnou pravdu. Osobně jsem základní i střední školu prošel tak, že jsem se doma učit nepotřeboval, a vysvědčení byla povětšinou s "trapně stejnými" známkami. Na vysokou jsem šel bez přijímacích zkoušek. Maje syna s ADHD, do jeho žákovské knížky se raději ani nedívám. Neb se tam nachází celá klasifikační stupnice s výraznou převahou známek vyšších hodnot. Jazyky jsou pro něj zcela "španělská vesnice". V matematice problém nemá, dokud se nejedná o slovní úlohu, pak je v koncích. Přitom to, co už (v páté třídě ZŠ) umí s počítačem, ve mne občas vzbuzuje závist, a to sám s počítačem pracuji denodenně, a určitě ne jen na úrovni poučeného uživatele. Maje na problematiku pohled i "z druhé strany", kladu větší důraz na přirozené komunikační schopnosti, a velkou výhodou je emoční inteligence, která s výukou jazyků zas až tak moc společného nemá. Taky mému oku více lahodí, pokud jest psáno gramaticky správně. Ale pro praktický život to nevidím jako zásadní axiom.

+1/0
28.2.2016 0:37
Foto

J42a43n89a 56M47a37j67o51v17á 4795162876423

Mám dvě vlastní děti s dlouhým výčtem "dys", dvě nevlastní z níž jedno má luxusní poruchu pozornosti....

Je to "jen" více práce a je nutno povznést se nad známky, najít priority.

Shazovat význam učení jen proto, že jde dítěti dřív...doplatí na to jen ono.

+5/−1
28.2.2016 0:55

J51i88ř77í 54L12i84b81e56r 6938940140102

Význam učení ani v nejmenším neshazuji. Jen si dovoluji zdvořile podotknout, že "ne každému je dáno", a úpěnlivě doufám, že se to snad v pubertě "spraví" (jak říkají někteří odborníci). Do té doby doma děláme, co je jen možné. Samozřejmě - známky tomu vůbec neodpovídají...

Na druhé straně (teď se opakuji), nejen učení je důležité pro spokojený a třeba i šťastný a úspěšný život. :-)

0/0
28.2.2016 1:06
Foto

J74a68n74a 58M22a46j65o97v29á 4445312406843

Mohu-li radit...(ale klidně to nečtěte, nejhorší jsou nevyžádané rady), pomozte najít priority (co je důležité se učit, co se dá občas brát méně vážně), určete, jaká známka je v kterém předmětu "OK" a nestressujte sebe ani dítě (ehm...to skoro nejde). Najděte dobré volnočasovky, ať si syn zažije úspěch...

Zkuste rozumně zacházet s úlevami (děti jich dovedou i využívat).

Moje zkušenost je, že na střední se holky vůbec nezhoršily (proti mizerné základce), protože už uměly spoustu věcí spojených s učením - třeba určit si priority a vůbec - učit se. Jak jim dozrávaly "rozumy", našly si způsob jak se učit. Dneska už jsou to dospělé, vzdělané a vzdělávající se dámy, které se svými "slabůstkami" umí zacházet.

Půjde to, držte se. Vím jak je to o nervy, taky jsem byla ve škole trapná premiantka.

(A věřte, větné rozbory drtily - dysgrafik chybu "citem" nevidí.)

+5/0
28.2.2016 1:49

J34i70ř55í 39L80i86b88e21r 6978710300202

Omlouvám se, chybička se vloudila. Správně mělo být: Váš příspěvek bych si dovolil....

0/0
28.2.2016 0:20
Foto

K84o70u89t34k31o48v47á 85H55e72l68e92n91a 4946427499880

Umím tu větu pochopitelně napsat i tak, aby mne pochopil i méně vzdělaný, ale předpokládala jsem že Vy, stejně jako pan Korytář, jste vzdělaný dostatečně na to, abyste ji pochopil právě takto. ;-)Zpravidla totiž přizpůsobuji styl mluvy "publiku".

Projevy politikům nepíši (možná začnu - dík za inspiraci), ale věnuji se vzdělávání. Vzdělávám-li žáky na ZŠ, hovořím tak, aby mi rozuměli právě oni, vzdělávám-li vysokoškoláky, volím pochopitelně jinou slovní zásobu. No a pokud vzdělávám nezaměstnané, dokážu svoji řeč přizpůsobit tak, aby mne chápali jak vysokoškoláci, tak i ti, kteří nedokončili ani zvláštní školu.

+6/0
28.2.2016 0:22

J38i60ř12í 62L46i84b53e48r 6318840640632

Nechci se opakovat, protože jsem "v mezidobí" psal příspěvek, který je výše. Království bych dal za to, kdyby mi někdo poradil, jak naučit syna, aby pochopil smysl věty, a to i takové, která je poměrně jednoduchá. A na to navazující věci - pochopení gramatiky (psaní tvrdého y a měkkého i), nedejbože i to, aby si pamatoval slovíčka z angličtiny déle, než jeden den. Udržet ho soustředěného se dá maximálně hodinu denně (rozdělenou po deseti minutách)... :-( Přesto - hloupý není, matematiku zvládá bez problémů, hudební výchova mu jde taky výborně. :-)

+1/0
28.2.2016 0:47
Foto

K25o91u75t97k14o35v38á 70H67e95l71e47n53a 4676667739250

Tomu rozumím! Také mám "speciálního" synka, sice jinak, ale i tak Vás chápu. Ale věřím tomu, že když se i tyto věci, které mu činí potíže, učit bude, alespoň něco v něm zůstane. Skutečně jsem ze zkušenosti přesvědčená o tom, že většina učitelů se snaží v dětech hledat a rozvíjet jejich potenciál. Pokud Váš synek takové pedagogy nemá (ten můj naštěstí ano), pak mne to mrzí, ale není to chyba systému vzdělávání, ale konkrétního kantora.

+2/0
28.2.2016 0:57
Foto

J40a26n21a 72M79a37j63o75v65á 4895402896743

Jo, to bylo taky nepochopitelné, holky sotva četly, ale noty jim šly bez problémů. Už to mi bylo podezřelé...;-)

+2/0
28.2.2016 1:51

R20u82d98o75l91f 70J54e82l69í63n39e24k 8913269869746

Podle čeho by se dítě mělo rozhodnout, jaký obor dále studovat, když by se nemělo možnost blíže seznámit s jednotlivými předměty?

+3/0
27.2.2016 21:50

P68e53t79r 78P84r74a63u34s 4345978749939

"Všechno, co se kdy naučíš, se ti jednou může hodit," říkával mi otec. A pro čtyřku nikdy neexistovala omluva. Pokud nevíte, proč se na střední škole vyučují větné rozbory, zeptejte se na ministerstvu školství. Takhle jen rozšiřujete řady rozumbradů, kteří školství rozumí, protože přece taky chodili do školy. A ještě jedno moudro. Jeden z docentů nám na přednáškách tu a tam vykládal i o životě. O škole říkal, že tam nechodíme proto, abychom se něco naučili, ale abychom se naučili učit se.

+3/0
27.2.2016 21:44
Foto

V12o16j41t57e78c57h 82P74á49n33i49k 37S19r69. 5611811584867

Vcelku rozumný článek. Škola fakt cpe dětem do hlav mnoho zbytečností na úkor věcí potřebných do dnešního a, hlavně, toho zítřejšího světa..

+2/−3
27.2.2016 21:29

J20a76n 11K59o30r86y19t94á35ř 7179443506

Prispěvky některých komentátorů v diskusi, kteří kritizují můj názor, jsou postaveny na logické argumentu, že vše, co děláme, tedy i to, co se děti učí ve škole, má nějaký význam. Ano, to je pravda. Ale i pobyt ve vězení, autonehoda či 2. světová válka mohou mít a mají svůj význam. Článek je o něčem jiném...

Právě schopnost pochopit složitější text, jeho hlavní sdělení a umět na něj adekvátně reagovat je to, co je podle mého názoru univerzální dovednost pro celý život a to je něco jiného, než treba učení se nazpaměť věcí, které velká část dětí brzy zase zapomene, třeba proto, že je na všech typech škol malá možnost individuálních vzdělávacích plánů a školy se podle mě /můžu se ale mýlit/ málo zaměřují na to , aby v každém žákovi rozvíjely to, pro co má vlohy a pomáhaly mu s jeho případnými handicapy.

+4/−4
27.2.2016 20:53

J66a72r79o88s67l57a97v 66H23e68j13n10a 4657451149

Právě schopnost pochopit složitější text je podmíněna znalostí gramatiky; to jsou také ty větné rozbory a pod.

+6/−2
27.2.2016 21:13
Foto

J52a69n24a 23M81a75j46o86v96á 4925522846533

Váš článek je o pohrdání gramatikou.... nejen svým obsahem, ale také formou. Až usoudíte, že synátor potřebuje doučování z větné stavby, zajděte s ním.

+3/−2
27.2.2016 21:26
Foto

K47o82u31t75k39o97v65á 76H57e30l12e14n83a 4906737509730

Tvrdíte tedy, že vás Vaši oponenti špatně pochopili? Mám pocit, že téměř nikdo z diskutérů Vám zde neargumentuje tím, že by učení se nazpaměť mělo být podstatou vzdělání, naopak jsme poukazovali na to, že u většiny Vámi zmíněných znalostí jde o rozvíjení logického a kritického myšlení, potažmo o rozvoj argumentačních dovedností.

Pokud máte pocit, že se školy málo zaměřují na to, aby v žácích rozvíjely jejich vnitřní potenciál, patrně vycházíte z nějaké konkrétní zkušenosti. Ovšem jako politik byste se měl opírat o fakta, nikoli o pocity. Moje zkušenost je diametrálně odlišná.

Vaše argumenty by mi připadaly úsměvné (postavit to, co se učí děti ve škole, na stejnou úroveň s pobytem ve vězení), pokud by nezazněly z úst (klávesnice) politika mého kraje.

A na ty větné rozbory se zkuste mrknout se synem, třeba pak budete mít menší problémy s valencí a větnou interpunkcí - občas to zcela mění význam původního sdělení.

+5/0
27.2.2016 21:48
Foto

B11r92o84n81i66s35l21a93v 62G74a29b84r81y94š 2252729531

A copak jste měl z češtiny Vy, pane Korytáři? Jste dospělý člověk, česky mluvíte hodně dlouho, češtinu jste se naučil ovládat na základní škole. To jste se za tak dlouhou dobu, co jste základní školu dokončil, nenaučil ani čárky?

Pamatujte na to, že to, jak píšete, je především Vaše vizitka. A když se někdo nedokáže správně vyjádřit a správně psát ve svém rodném jazyce, vystavuje se velmi trapným situacím a bude spíše k smíchu nehledě na to, jak hluboká myšlenka je. Omluveni jsou pouze lidé s poruchou čtení a psaní.

Praxe se bez teorie neobejde a teorie bez praxe taky ne. Obojí se musí vzájemně doplňovat. Kromě dějepisu, tělesné a výtvarné výchovy si ze základní školy nepamatuju nic zbytečnějšího. Dějepis především kvůli datům. Ale tu a tam mě něco chytne a přečtu si, kdy bylo tamto a co se kdy stalo. Tělesná výchova v podání některých pedagogů je otřesná. Zvlášť neuznávám známkování tělesných výkonů - ne každý ve 12 letech hodí kriketovým míčkem 60 metrů, ne každý uběhne 3 km za 12 minut. Výtvarná výchova jako umělecký předmět mi moc nesedl a nechápu ho doteď. Přesto věřím, že se našli tací, které předmět oslovil a své umění pěstují dál.

+11/0
27.2.2016 19:29

K29a40r47e37l 69C67h78r36a93s48t21i19n96a 4843724460335

Pane autore, nepotěšil jste mě, ani já Vás nepotěším, abych použil známou průpovídku. Na třech řádcích nemohu vyargumentovat Váš hluboký omyl, proto uvedu jediný fakt, z něhož lze odvodit další. Kdyby se redaktoři lépe učili jazykový a větný rozbor, nenasekali by v textech tolik chyb. Kdybychom neslyšeli o bitvě u Lepanta, žít bychom sice mohli, ale netušili bychom, proč a jak se naši předkové tolik bránili tlaku islámu atd. atd. Všeobecné vzdělání svědčí nejen o kulturnosti národa či jednotlivce. ale učí žáka myslet v oboru a chápat, že věda je uspořádaným poznáním a jak ono poznání funguje, jak ho mohu využít v praxi. Prostě - řekl bych, že všechno je jinak, než píšete. Přeju Vám příjemný den a přemýšlejte o tom !

+9/−1
27.2.2016 17:29

J90a58r10o71m79í56r 20K80r75á33l 4450919744349

R^ Souhlas. Ale je fakt, že jako ekolog a politik tu češtinu tak moc nepotřebuje. ;-)

+4/−1
27.2.2016 18:32

K86a40r40e70l 43C13h46r40a34s15t55i71n85a 4983844650895

Pane Jaromíre, bez kultivované češtiny se dnes neobejde žádný Čech. Stačí, aby promluvil nebo napsal pár řádků a každý pozná, mluví-li s gentlemanem nebo s pacholkem. Ať se daří !

+4/0
27.2.2016 21:03

P56e48t57r 14P65r71a81u49s 4825368559929

Neříkejte, že neznáte nikoho, kdo se bez kultivované češtiny neobejde. Naopak, je spousta takových, co to považují za přednost.

+1/0
27.2.2016 21:46

J43i43ř44í 29L24i34b77e66r 6238390420862

Znám dost velmi chytrých lidí, v zaměstnání velice úspěšných (a i bohatých), přesto jejich psaný projev v češtině stojí gramaticky za starou belu. Že je někdo dyslektik, nebo dysgrafik ještě neznamená, že je hloupý a neúspěšný.

0/0
27.2.2016 22:05

J60a34r94o25m17í70r 20K95r20á43l 4880539274309

Nechcete doufám říci, že 90% vysokoškoláků trpí nějakou disfunkcí ?

0/0
28.2.2016 9:26

J31i68ř57í 31L59i75b89e46r 6908710200522

To jsem tam doopravdy nenapsal :-)

0/0
28.2.2016 13:29

J71a74r17o97m75í26r 15K70r52á41l 4760659414229

Kéž by to tak bylo ! :-) Jenomže zatímco dřív i pomocný dělník pokládal za samozřejmost, snažit se psát bez chyb a styděl se za ně, dnes řada absolventů VŠ dokáže i v životopisu nasekat kopec hrubek.

+1/0
28.2.2016 9:25

J26i59ř82í 10L53i90b12e92r 6128180180902

Otázkou je ale proč. Zda jsou lemplové, protože se to nenaučili, nebo "na to nemají". Mám známého, který se výborně naučil anglicky i německy, přesto jeho čeština není zdaleka bez chyby. Nedokážu si to vysvětlit, jestli mu určitě něco nechybí, pak je to až neuvěřitelná pilnost.

0/0
28.2.2016 13:34

M78i66l96o23s42l33a15v 63V97l45c87e21k 1662716480553

inkluzi, segregaci ....prosim,muze mi to nekdo objasnit?Ja se to v ceske skole neucil:)

+2/0
27.2.2016 17:15
Foto

M76i89c90h91a89l 47G58r40e63š89l27i29k 9501786712976

Ja si myslím, že štvorky u maturanta nie sú v poriadku. Ale u maturantky by mohli byť aj výhodou. ;-)

+4/0
27.2.2016 15:52

M89i84l46o47s73l39a97v 53V59l76c23e80k 1702706420803

:)))nejsem proti

+1/0
27.2.2016 18:15

J22a26n 25R11á41ž 1179653584520

Jsem rád, že mne na gymplu mučili s integrály, derivacemi a maticemi, i když jsem věděl, že jako právník to nikdy nebudu potřebovat.

a) dozvěděl jsem se, že něco takového existuje

b ) vzbudilo to ve mně respekt k těm, kdo se to perfektně naučil používat a tedy i ke všem studentům oborů, kde tato znalost byla podmínkou úspěšného absolvování

c) naučil jsem se pracovat s taháky a aplikovat nic mi neříkající vzorečky v testech

Poučení: Nic z toho, co se učí na gymplu není zbytečné a žák, ani rodič, není od toho, aby určoval co se má, či nemá ve škole učit!

P.S. Úroveň kantorů je zvláštní kapitolou a s tématem nemá co dělat!

+20/−1
27.2.2016 15:20

J56a45n 75R94á62ž 1589813734830

Jo a dodávám: Inkluze, tak jak ji chtějí zavádět, na příkaz Bruselu, naší socialističtí inženýři, počítaje v to i právničku Dálkovou, bude definitivním hrobařem úrovně základního vzdělání v ČR.

+10/0
27.2.2016 15:24

J40a17n 80R55á47ž 1739633934170

To "D" ve jméně Válková, tam padlo samo;-D

0/0
27.2.2016 15:26

Z49u60z55k52a 72S78o31u77č82k87o17v38á 8955647942694

Mně se to samovolně vlouděné D líbilo. Vzala jsem to jako rébus a trochu provětrala mozkové závity.;-)

0/0
27.2.2016 20:10

J19i28ř65í 23U17r56b96a29n 4694746653458

Přesně tak... a hlavně se naše hlavy učily přijímat informace. I to učení Vrchlického veršů nazpaměť, zdánlivě k ničemu užitečné, jen trenovalo mozek a teprve v oboru, ke kterému jsme se rozhodli, našlo využití.

+5/0
27.2.2016 15:28

J10a67r58o38m70í87r 53K94r88á33l 4320839374139

Ono i při psaní těch taháků leccos v hlavě utkvělo. :-)

+5/0
27.2.2016 18:33



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.