- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A copak jste měl z češtiny Vy, pane Korytáři? Jste dospělý člověk, česky mluvíte hodně dlouho, češtinu jste se naučil ovládat na základní škole. To jste se za tak dlouhou dobu, co jste základní školu dokončil, nenaučil ani čárky?
Pamatujte na to, že to, jak píšete, je především Vaše vizitka. A když se někdo nedokáže správně vyjádřit a správně psát ve svém rodném jazyce, vystavuje se velmi trapným situacím a bude spíše k smíchu nehledě na to, jak hluboká myšlenka je. Omluveni jsou pouze lidé s poruchou čtení a psaní.
Praxe se bez teorie neobejde a teorie bez praxe taky ne. Obojí se musí vzájemně doplňovat. Kromě dějepisu, tělesné a výtvarné výchovy si ze základní školy nepamatuju nic zbytečnějšího. Dějepis především kvůli datům. Ale tu a tam mě něco chytne a přečtu si, kdy bylo tamto a co se kdy stalo. Tělesná výchova v podání některých pedagogů je otřesná. Zvlášť neuznávám známkování tělesných výkonů - ne každý ve 12 letech hodí kriketovým míčkem 60 metrů, ne každý uběhne 3 km za 12 minut. Výtvarná výchova jako umělecký předmět mi moc nesedl a nechápu ho doteď. Přesto věřím, že se našli tací, které předmět oslovil a své umění pěstují dál.
Pane autore, nepotěšil jste mě, ani já Vás nepotěším, abych použil známou průpovídku. Na třech řádcích nemohu vyargumentovat Váš hluboký omyl, proto uvedu jediný fakt, z něhož lze odvodit další. Kdyby se redaktoři lépe učili jazykový a větný rozbor, nenasekali by v textech tolik chyb. Kdybychom neslyšeli o bitvě u Lepanta, žít bychom sice mohli, ale netušili bychom, proč a jak se naši předkové tolik bránili tlaku islámu atd. atd. Všeobecné vzdělání svědčí nejen o kulturnosti národa či jednotlivce. ale učí žáka myslet v oboru a chápat, že věda je uspořádaným poznáním a jak ono poznání funguje, jak ho mohu využít v praxi. Prostě - řekl bych, že všechno je jinak, než píšete. Přeju Vám příjemný den a přemýšlejte o tom !
Souhlas. Ale je fakt, že jako ekolog a politik tu češtinu tak moc nepotřebuje.
inkluzi, segregaci ....prosim,muze mi to nekdo objasnit?Ja se to v ceske skole neucil:)
Ja si myslím, že štvorky u maturanta nie sú v poriadku. Ale u maturantky by mohli byť aj výhodou.
Jsem rád, že mne na gymplu mučili s integrály, derivacemi a maticemi, i když jsem věděl, že jako právník to nikdy nebudu potřebovat.
a) dozvěděl jsem se, že něco takového existuje
b ) vzbudilo to ve mně respekt k těm, kdo se to perfektně naučil používat a tedy i ke všem studentům oborů, kde tato znalost byla podmínkou úspěšného absolvování
c) naučil jsem se pracovat s taháky a aplikovat nic mi neříkající vzorečky v testech
Poučení: Nic z toho, co se učí na gymplu není zbytečné a žák, ani rodič, není od toho, aby určoval co se má, či nemá ve škole učit!
P.S. Úroveň kantorů je zvláštní kapitolou a s tématem nemá co dělat!
Jo a dodávám: Inkluze, tak jak ji chtějí zavádět, na příkaz Bruselu, naší socialističtí inženýři, počítaje v to i právničku Dálkovou, bude definitivním hrobařem úrovně základního vzdělání v ČR.
No rekneme, ze nazory autora jsou mirne receno hloupe. Na skole se ma clovek naucit, jak funguje svet. A ze nebude k zivotu potrebovat rodozmenu kapradorostu neni podstatne. Skola mu ma ukazat siri sveta. To, co bude potrebovat si vybere pozdeji na VS, pripadne se muze doucit sam.
Milý pane, inkluze povede právě k tomu, o co jde vám - k menším nárokům na běžného žáka, tím pádem k nižší úrovni vzdělání obecně.
Už dnes je vysokoškolské vzdělání na mnoha vysokých školách (mám vzdělání v technickém oboru, i když v něm nepracuji) na úrovni maturity před rokem 1989...
Přemýšlím o tom, jestli může být i hůř a váš názor mne děsí v tom, že může...
Se znalostí větné skladby byste titulek blogu napsal:
Ta čtyřka je, synku, v pořádku...
Je známé, že nejvzdělanější a nejpoužitelnější absolventi pocházeli z klasických gymnasií, kde učení probíhalo hlavně memorováním. Ta kvantita se pak promítne v kvalitu...Nemyslím si, že jakákoliv přijatá informace je na škodu :). Na zúžení profilu a specializace je dost času na středních a hlavně vysokých školách.
Za předpokladu, že student nemá ADHD, máte naprostou pravdu.
zažila jsem kdysi v porodnici situaci, které jsem vůbec nerozumněla....ženy, s nimiž jsem byla na pokoji, nevěděly, jak funguje jejich cyklus, kdy mohou otěhotnět apod....nejde o teoretické znalosti...jde o to, že když víme, a nejen v oblasti reprodukce, jak funguje naše tělo, tak k němu jinak přistupujeme - i v otázce zdraví, výživy, sportu... Když víme, jak to funguje v přírodě, žijeme jinak, než když si myslíme, že "kráva, z které se vyrábí čokoláda, je fialová" - když vím, že pěvec přes noc v zimě může ztratit až třetinu hmotnosti, pořídím krmítko....vím, že to má smysl.... Takže nejde o teoretické znalosti - jde o jejich dopad na náš život, na vztahy, zdraví, na stav životního prostředí...chápání souvislostí je nutné, nejsme samostatné jednotky.... tohle mi přijde, že často chybí.... vidět celek a sebe jako součást, která má smysl ale i odpovědnost...