Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T89o36m84á43š 73P59r24č72í27k 5381531351724

Zdravím Vás, Honzo,

asi si na mě nevzpomenete. Moje firma dlouhá léta sponzorovala Vašeho Čmeláka. A pozvali jste mě za to i na Hrad.

Chtěl jsem Vám tímto vyslovit podporu a úctu, že máte dost odvahy k takovému "comming outu".

Ti, co Vás ohledně tohoto hodnotí, nemají podle mě ani ponětí, o čem mluví.

Přeju Vám vše nejlepší.

Tomáš Prčík

0/0
15.5.2016 20:04

I74r48č85a 52B42u19r50š23o98v62á 3645380973236

Je statečné o tom takhle psát, i když to spousta lidí nepochopí a obrátí proti vám. Ale potřebujeme každý další střípek do de-stigmatizace mentálních stavů a nemocí. Držte se!

+3/0
13.5.2016 19:00
Foto

M30a78r77e43k 90P72a30r14a75l 4460899409161

Deprese... no, z toho, co popisujete by dostal depresi snad každej, ne? Známej psychiatr to říká takhle - zbláznit se je prostě normální reakce na nenormální svět. Neměli bychom léčit tohle, než se zasypávat prášky?

+1/0
13.5.2016 15:17
Foto

Š57t24ě69p77á49n 55B78i35c24e88r71a 6819372648266

osobně si myslím, že v určité amplitudě nahoru dolů funguje každý organismus. Nemocní jsou ti, kteří ji mají rozeklanější.

+1/0
11.5.2016 12:34

J12a33r68d81a 44C84h59o60v86a60n44e29c 6851225513829

Nikdo se nepohoršuje nad nemocí kolena nebo plic... Ale nemoc mnohonásobně složitějšího a zranitelnějšího mozku je stále jakýmsi problémem.

Deprese je záležitost chemická, chemickobiologická. Prostě nektěré sloučeniny se netvoří v dostatečném množství, nebo s nimi orgány neumí dostatečně kvalitně pracovat.

Je absurdní, jak je mnohdy s těmito nemocnými nakládáno. Nakládalo by zdravotnictví stejně s lidmi s nemocným kolenem?

+8/0
11.5.2016 11:18
Foto

T88o10m64á49š 33V65o94d14v95á27ř97k16a 3883161607624

Ale autor nic podobného netvrdí.....

0/0
11.5.2016 12:52

J17a13r11d51a 77C17h94o31v96a62n81e26c 6141355923239

Autor popisuje, jak se zmýlil ve svém očekávání forem odborné péče, zejména jak špatně se k němu chovaly zdravotní sestry. A má samozřejmě pravdu, je to tak. Zdravotnický personál se k pacientům chová špatně. Na psychiatrii jsem zatím ještě hospitalisován nebyl, ale na interně i na chirurgii i na pediatrii jsem s tím ve svém životě již setkal.

0/0
11.5.2016 14:56

I72r16č82a 81B71u24r91š45o38v63á 3855270853536

Přesně. Taky vždy používám analogii s nemocnou nohou. Nebo cukrovka: nikoho neudivuje, když lidi potřebují inzulín. A jiný potřebuje třeba srovnat hladiny serotoninu. Stejná logika, různé hodnocení a odsouzení, kvůli neznalosti a stigmatu.

+1/0
13.5.2016 19:02

J80a10n80a 21S81t20e98h14l81í15k43o51v69á 2839770100696

Držím palce a je dobře že o tom dokážete veřejně mluvit, ale musím také souhlasit s paní Novotnou.

0/0
11.5.2016 10:01
Foto

T84o43m81á33š 78V90o92d21v64á23ř23k30a 3763441537914

Už to napsala paní Novotná.

Pokud jste onen cyklus nasazování a vysazování prováděl sám, jste nezodpovědný, neboť toto patří do rukou lékaře. Ten by Vám sdělil základní pravidlo, že poprvé se antidepresiva vysazují nejdříve po půl roce užívání, jinak nastávají recidivy ve více jak 90% případů. Pokud se po úspěšném vysazení deprese vrátí - další etapa užívání je nejméně jeden rok. Pokud se nepodaří stav upravit, je třetí nasazení do konce života.

Pokud Vám to vše nasazoval lékař psychiatr, je to na stížnost na nesprávný postup. Silně pochybuji, že by to lékař dělal.....

0/0
11.5.2016 9:58
Foto

I11v25a32n23a 21D13i72a11n11o75v38á 8718310619593

Nezodpovědný ...nevím. Sama znám tu strašnou touhu uvěřit, že už je vše v pořádku a čk si s eventuálním zbytkem už poradí, už je uzdravený....

+1/0
11.5.2016 13:55

J63a25n92a 11N19o87v56o31t89n28á 4705542859903

Tak samozřejmě, tu touhu máme - a známe ji - asi všichni. Pokud ale vidím, že moje touha se trošku víc rozešla se skutečností, tak se nechám pounaučit a víckrát to nedělám. Pak je to podle mne opravdu nezodpovědnost, minimálně k sobě samému.

0/0
12.5.2016 7:15

T60o37m98a96s 77F82e61j77f56a22r 6817698802329

Ten, kdo naslovo posloucha sveho lekare a bez vlastniho usudku vsemu, co rekne lekar veri, tak je nezodpovedny (lekar neni zodpovedny za pacienta). Lekar a pacient jsou partneri.

0/0
12.5.2016 13:17
Foto

T62o30m88á13š 62V58o15d83v43á43ř13k53a 3933411947494

Pane Fejfare, nerad to říkám, ale žijete v hlubokém omylu.

1. Dnešní léky jsou velmi sofistikované a jen málo laiků zná jejich přesný účinek, závažnost vedlejších příznaků atd. Zrovna antidepresiva jsou svým účinkem velmi závažným medikamentem a zejména při jejich nasazování a vysazování se musíte řídit poměrně přesnými pravidly.

2. Pokud nasazuji svému nemocnému lék, jsem odpovědný za to, co to s ním udělá, Je to stejné, jako když se Vám někdo hrabe při operaci v břiše či Vás uspává při operaci.

3. Partnerský vztah je založen na důvěře. Pokud nerozumím jaderné fyzice, pak věřím fyzikovi, že to, co mi říká je pravda. Stejně tak i své ženě, která mi vysvětluje podstatu složení parfémů.

+1/0
12.5.2016 15:54
Foto

P57e86t20r49a 47H38a73v53e78l96k85o68v79á 8293493172

Antidepresiva mnohem často negativních nežli pozitivních účinků a častokrát působí pouze na rovině placeba. A lékař musí pro pacienta vychytat to vhodné. Mezi negativní účinky může být sklon k sebevraždě, emoční zploštělost, únava, bolest hlavy, průjmy, výrazné noční můry, přibývání na váze atp. Záleží, z které je to generace to je atp. Bylo studijně dokázáno, že v USA antidepresiva a dalších psychiatrické preparáty vnutila psychiatrům pacientům předepisovat farmaceutická lobby, psychiatři je klientům předepisovali i na obyčejné hoře, rodinné trable, zkrátka věci, které nemají s klinickou diagnózou nic společného a jsou přirozenou reakcí organismu na běžný stres. Na druhou stranu antidepresiva, když sednou po určité době, netropí tolik výrazných problémů v reakcích mozku na běžný stres, jako antipsychotika a další léčiva na bázi manipulace s receptory citlivými na dopamin anebo adrenalin. Ty když nesednou, mohou diagnózu ještě mnohem více prohloubit. Takže lékař musí být zkušený a neplácat stále jen ten samý lék všem pacientům. Když jsou problémy, změnit jej. Vždy se doporučuje především vhodná psychoterapie, protože psychiatr vůbec nic nepozná, nemá na to v půl anebo čtvrthodině, co má na pacienta vyhrazený, čas.

+1/0
16.5.2016 19:45
Foto

P34e28t37r 97B81u51r32i41a55n 8535654635748

Já s Vámi obvykle moc nesouhlasím, ale tentokrát ano a ve všem, co jste zde napsala R^

0/0
16.5.2016 20:50

J38a67n45a 61N72o33v82o70t81n63á 4335552449343

Buď máte špatného psychiatra, nebo jste absolutně nedisciplinovaný pacient. Pak se nedivte, že jste v bludném kruhu :(

Po nějaké době jsem si myslel, že už jsem v pořádku, prášky vysadil a deprese se po nějaké době vrátily. Tento cyklus jsem od té doby absolvoval zhruba třikrát, čtyřikrát.

+6/0
11.5.2016 9:32

J65a72n45a 13N23o93v94o29t74n14á 4955672159633

Pardon, u citace spodního odstavce měly být uvozovky.

0/0
11.5.2016 9:33
Foto

P77e93t93r72a 20H77a49v38e50l17k17o94v65á 8463513632

Nikde není psáno, že se antidepresiva musí používat navěky. Navíc inhibitory zpětného vychytávní serotoninu fungují většinou tak, že napraví pochroumanou hladinu serotoninu v mozku v nárazových stresových situacích, vysazení by ale nemělo mít na organismus zas tak negativní účinek. Dlabat je navěky mění psychiku a člověka to postupně mění, stává se časem sice emočně klidnější na druhou stranu plošší. Citalec se může nasadit znovu, pokud se jedinec cítí v pořádku a musí se tedy počítat, že zabere asi za 3 týdny. Varovala bych ale před neurolem, jenž je nebezpečnější svou návykovostí. Navíc se po řadě antidepresiv dost přibývá na váze. Takže autor asi nechce vypadat jako dělová koule. Každý má nějaké cykly, většinou to souvisí i s ročními obdobími a především s rovinou stresu. Spíš bych politikovi a aktivistovi doporučila zvolnit a vysadit svou činnost v nesmyslných vysilujících přestřelkách s lobbysty a jinými svéhlavými politiky. To dokáže citlivky dost vycucnout.

+4/0
11.5.2016 16:17

J14a52n46a 27N65o68v19o49t51n68á 4795192919413

S touto nemocí mám osobní zkušenost (bohužel), proto vím, o čem píšu. Když vysazovat, pak postupně. Když je recidiva, pak už je nesmysl vysazovat, stav se akorát tak zhorší. Co se týká příbývání na váze - raději budu jak dělová koule, než prožívat stavy nesnesitelné bolesti duše. Raději budu emočně plochá, než abych tloukla hlavou do zdi (to není fráze), abych bolestí přehlušila bolest jinou. Souhlasím s tím, aby pán přestal masochisticky dělat do politiky a raději šel nasypat ptákům do krmítek. Nehledě na to, že sypat ptákům je užitečnější :)

+3/0
12.5.2016 7:14



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.